העתיד של העיתון כבר כאן (כמעט)

מדי פעם אני מתייאש מכמות הניר העיתונאי שמצטברת אצלי. מתייאש אבל ממשיך לצבור. 2 המנויים שלי (הארץ וגלובס) מבטיחים לי אספקה שוטפת של נייר. מיכל האיסוף של נייר למחזור המונח בפתח חדר האשפה של הבנין בו אני גר מקל על רגשות האשמה. ככה אני הופך לחוליה במעגל החיים המתקצר של העתונות הכתובה: מניר באת ולנייר תשוב. אבל עוד מעט כל זה עומד להשתנות. הנה הסיבה:

החדשות מגיעות מאפל, ואפשר לקרוא אותן בהרחבה כאן.

7 תגובות על העתיד של העיתון כבר כאן (כמעט)

  1. מאת Idan Bchor:

    אכן מדליק, ומגיע בעיתוי מושלם עם השקת האייפון בישראל (מישהו אמר "תוכן שיווקי"? האם עליתי כאן על קונספירציה נוספת ברשת החברתית?).

    עם זאת כדאי להיזכר בשפע הבשורות והתחזיות על "מותו של הנייר" בעידן הדיגיטלי, תחזיות אשר ברובן נותרו ככאלה. מסתבר שיצורים דיגיטליים, כמו הקינדל של אמאזון ויישומי העתונות של אייפון ודומיו, עדיין אינם מצליחים ליצור את חווייות "השוטטות" ו"הדפדוף" שאנו כה רגילים להן, ובודאי שאינם מספקים את "הפורמט" (גודל העמוד) שיש לו חלק משמעותי בעיצוב החווייה הכוללת.

    ומצד שלישי – הנה אנחנו כאן, על המסך…

    חג שמח!

  2. בהחלט מדליק.
    יחד עם זה, אני נמצא כרגע בהודו, לאחר סיבוב די ארוך בדלהי, אגרה, ג'איפור ופושקר. מדי בוקר אתה רואה מיליוני הודים מחזיקים עדיין את ה Times of India במהדורה האנגלית או ההינדית, ובמקביל, מדברים ב Mobile…
    מי יודע?!
    להשתמע וחנוכה שמח!

  3. מאת Mike:

    בסוף המאה הקודמת הייתי שותף לסטארט-אפ, שעסק בספרי לימוד דיגיטליים. זה נכון, שכל החדשנות הפונקציונאלית מביאה ערך מוסף גדול: הניידות, התוכן המסונן, הקישורים, היכולת "לשלוט" בטקסט (להעתיק, להדביק, למרקר) ועוד ועוד.
    הפער הגדול בו נתקלתי אז הוא היכולת הפסיכולוגית של המשתמש לחוש שהוא "אוחז" בספר מכל צדדיו, להרגיש מתי הספר הולך ונגמר. כל זה עדיין לא מיושם ברמה גבוהה, אם כי להפתעתי היישום שמתקרב לזה, ובגדול נמצא באתר של "ישראל היום". נסו את המהדורה הדיגיטלית ב http://www.israelhayom.co.il/site/digital.php.
    אני בחזרה ממנצ'סטר (כן, הייתי באולד-טראפורד) והעיתון שהיה אחד ממרכזי התעשייה של העיר בשנים עברו, הפך להיות כמעט "פרט שולי" בנוף של העיר המתחדשת הזו.

  4. מאת אורן:

    דווקא בכלל לא התלהבתי. זו הייתה דוגמא מופלאה אבל לא למותו של הפרינט אלא למותה של המילה הכתובה. לא סתם היו בסרטון הזה בדיוק 3 שניות בהם "התמקדו" במה שכתוב ולא בתמונות וגימיקים. העימוד של האילוסטרייטד נשאר כמו בעיתון רגיל וזה ממש בלתי ניתן לקריאה נוחה (כיום, גם גרסאות המובייל של העיתונים הן בלתי נסבלות עם המעבר התכוף בין עמודים שקוטעים דיווח על משחק כדורסל לשמונה עמודים נפרדים).

  5. זה פשוט מדליק. הבעיה היא שהתוכן האיכותי לא כדאי מבחינה כלכלית, לפחות לא במבנה הכלכלי הנוכחי שלו. גם צורות הפצה חדשות כמו שהראית למעלה לא יעשו את העבודה. מתחת לכל הנוצץ הטכנולוגי ישנה דעיכה של דברים מאוד איכותיים כמו העיתונות הכתובה.

  6. מאת עינת אדר:

    אני אהבתי את הפורמט פה:
    http://www.archive.org

    אפשר לראות כמה נשאר, ואפילו כמעט לדפדף. רק חסר לי מסך מגע…

  7. אני מעריך כי בשנתיים הקרובות העיתון יהווה כלי פירסומי בלבד
    ולא יגבו עליו כסף

כתיבת תגובה

