נפרדנו כך: גירסת ביל וג'רי

השמועה עליה דיווח עידן ביום חמישי אכן התממשה ביום שישי עת התבשרנו על הפרידה של מיקרוסופט מג'רי סינפלד וסדרת הפרסומות שהופקה בכיכובו (וכנראה לא תעלה כבר לאויר). במקום הסדרה המדוברת עלה אתמול סרטון חדש של מיקרוסופט. התכתבות ישירה עם סדרת הפרסומות המבריקה של אפל.

 

מי שהיה צריך הוכחה לגבי  אי ההבנה העמוקה או אולי השלומיאליות של מיקרוסופט ויועציה בתהליכים אסטרטגיים קיבל אותה עכשיו, ולא רק בשל חטא הזגזוג שהוא כידוע אחד המסוכנים והחמורים בעולם האסטרטגי. עכשיו (גם) מיקרוסופט למדה בדרך הקשה והיקרה שמה שעובד בחדר הפרזנטציות של משרד הפרסום (רצוי בשעת לילה מאוחרת) לא תמיד עובד במציאות.

אישית, כחובב הז'אנר חבל לי על הסדרה שנקטעה בדמי ימיה. הייתי בשמחה מוכן להמשיך לראות עוד הרבה פרקי take off  ברוח שתיים מהסדרות האהובות עלי בכל הזמנים, ומה איכפת לי שהפעם ההפקה היא במימון מיקרוסופט. מקצועית לא נותר לי אלא לחזור על מה שכבר כתבתי בענין בשבוע שעבר: הקמפיין מיותר וכמובן שלא ישיג שום ערך עבור מיקרוסופט שצריכה לחפש את דרכה במציאות ולא במסרונות משרדי הפרסום.

המסר העכשווי של מיקרוסופט (עד שיוחלף במסר "עכשוי" חדש, כנראה מתישהו בקרוב) מתקן את בעיית העמימות של הקמפיין הקודם עם ג'רי סינפלד. עכשיו המסר ברור: מיקרוסופט היא לא חברה של יורמים אלא חברה של כ-ו-ל-ם, וביניהם ניתן למצוא הרבה מאוד אנשים "קוליים", יצירתיים, מגניבים, רגילים, מיוחדים,  אנושיים…וכו'. כלומר: משתמשי מיקרוסופט הם לא אסופה של יורמים, אלא אנשים שעושים דברים נפלאים, בין השאר באמצעות התוכנות של מיקרוסופט. אם אתה משתמש בתוכנות של מיקרוסופט (כלומר "אתה PC") תרגע – אתה בסדר, אתה לא יורם, אתה משתייך למשפחה מגוונת ונפלאה של משתמשים נוספים).

מיקרוסופט שכבר גנבה כמה וכמה דברים מאפל, כפי שאפשר לראות בסרטון הזה, מנסה לגנוב עכשיו את אחד מנכסי המותג "אפל" – קהיליית המשתמשים שלו. אוסף מפואר (חלקו תוצאה של חריש עמוק בעולם התוכן השיווקי בו הפליאה אפל לפעול) של משתמשים אמיתיים, נלהבים, ונחשבים (כמו גאי קוואסקי) או פחות אמיתיים אבל מאוד סקסיים כמו למשל קארי ברדשו. בכל מקרה קשה מאוד לנצח את אפל "בתחושת השייכות" של משתמשיה.

בלי שאף אחד ידחוף אותה לשם, מרצונה החופשי, מיקרוסופט נכנסת באופן מאוד ממוקד למגרש הביתי של אפל מגרש שבו (שוב), אין לה כמעט שום סיכוי לנצח את אפל.

7 Responses to נפרדנו כך: גירסת ביל וג'רי

  1. biohazard הגיב:

    תיקון טעות
    מיקרוסופט שכבר גנבה כמה וכמה דברים מאפל

  2. biohazard הגיב:

    או כמו שג'ובס אומר בסוף הסרטון על ההעתקות של MS

    Clearly, money isn't everything"

  3. חזי הגיב:

    לדעתי הפרסומת נחמדה, לא יומרנית ומשדרת אנושיות. היא גם היתה יכולה להיות אפקטיבית במידה מסויימת אם היו משדרים אותה מייד לאחר שאפל התחילה עם פרסומות ה-PC/mac שלה, ולא אחרי כמה שנים…

  4. גבי דרורי הגיב:

    להעתיק תמיד שם אותך למטה – ולא בהובלה.
    מה שמפליא יותר , זה איך אנשים עם הון עתק
    זורקים אותו על פרסומת שאמורה לתת לכל אחד
    להרגיש שהוא חלק מ….. ועושה בדיוק את ההיפך.

  5. zzzzen הגיב:

    אתה טועה !
    מיקרוסופט לא ניפרדה מג'רי סיינפלד הוא יחזור שמעתי את זה מפי Paul Thurrott
    סמכות על בנושאי מיקרוסופט ובעל קשרים הדוקים עם אנשי מפתח בארגון
    בפודקאסט באתר של ליאו לפורט הם בכוונה הפסיקו את הקמפיין והעלו רק טיזרים
    תוכל לשמוע בעצמך בלינק הזה תוריד את הפודקאסט
    http://twit.tv/ww76

    באותה הזדמנות ראוי שתבדוק כאן
    http://www.microsoft.com/windows/windows-vista/mojave.aspx
    כדי לראות שלא הכל מתחיל ומסתיים בג'רי והקמפיין שלהם הוא קצת יותר רחב ממה שאתה מתאר ראוי שלא תעשה אבחנות מוטעות לגבי קמפיין שלם זה מצביע על זווית ראייה מאוד צרה וקפיצה מאוד נמהרת למסקנות תן לקמפיין זמן ראבאק !

  6. zzzzen הגיב:

    אגב בנושא אפל מתי תכניסו לראש שאפל זו חברת חומרה ומיקרוסופט היא קודם כל חברת תוכנה שברבעון אחד מכניסה יותר כסף ממה שאפל עושה בשנה
    למיקרוסופט יש פריוילגייה לעשות טעויות (כבר שוחררו תמונות של ווינדוס 7 בלי להתנצל) לאפל לא

    אפל זה סטיב ג'ובס מיקרוסופט זה לא רק ביל גייטס (ראה פרשת ההודעה המפוברקת על נפילתו של מר ג'ובס ונפילת מניית אפל) אני לא יודע אם שמת לב אבל בשנים האחרונות אפל היא זו שמנסה להיכנס למגרש של הגדולים ולא יעבור זמן רב עד שהארגון הזה יתחיל לעשות טעויות של גדולים (ראה פרשת המעבדים הגרפיים התקולים האחרונה ולפניה פרשת הבטריות המתפוצצות מי היה חושב על דבר כזה לפני 8 שנים כל מוצר שלהם היה לא פחות ממושלם וככה הצטייר)

    חוק הוא שככל שארגון גדול יותר כך רמת הפאקים שלו עולה פלאים ואפל מנסה עכשיו להפוך את עצמה מחברת נישה לחברה שממש כמיקרוסופט תרה אחרי כל לקוח על פני הגלובוס והחזון הביל גייטסי הולך ומתממש לנגד עייניהם אפל כבר לא חברת חומרה אקסקולסיבית אפל רוצה להיות בכל דסקטופ ובכל בית משהו שביל אמר ועשה לפני שנים

    מר צביקה שפר את זווית הראייה שלך ואל תלך שבי אחרי שם מותג שמנסה בכל כוחו להתנתק מעצמו ולרדת לעם וזה מה שיקרה בעתיד לאפל הבלחה של איזה אייפון מידי פעם לא תתרגם את עצמה מיידית לצמיחה משמעותית רק ייצור המוני ותדמית ארצית יביאו את הצמיחה המיוחלת

    ושאלה לי לסוף מה יקרה לאפל ביום שסטיב ג'ובס המגלומן ילך?

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: