ונעבור לפרסומות

 עוד לא יבשה הדיו על הצעת החוק "הנאורה" המאיימת להעמיד אותנו בשורה אחת של מדינות מכובדות כמו איראן וידה של ש"ס בוחשת בעוד תיקון "נאור" ברוח הרב יוסף. הפעם ש"ס מיהרה לנצל לטובתה את האינטרס הכלכלי של כמה חברות שילוט להחזיר את שילוט החוצות לנתיבי איילון. בתמורה לתמיכתה בהחזרת השילוט  היא מכניסה תיקון "קטן" – השילוט יהיה נקי מסממנים "חושפניים" (חשיפת איברי גוף מסוימים, תנוחות שמועצת חכמי התורה תגדיר כפרובוקטיביות מדי, וכל שאר שיקוצין ומרעין בישין שלא ימצאו חן בעיני משמרות הצניעות של ש"ס). התיקון "הקטן" הזה לא יהיה תקף רק לגבי השילוט באיילון אלא יחול על כל שלטי החוצות בישראל. אם כבר אז כבר.

משום מה האיום האיראני נראה קרוב מתמיד, ולא בפעם הראשונה מתברר לך פתאום שהאיום הזה בכלל משוגר מירושלים ולא אל ירושלים. מה יהיה השלב הבא? להוציא את הפרסומות האלה גם מהעיתונים? לאסור על הפצת עיתונים מסויימים? ספרים? סרטים? אריזות מוצרים? תסמכו על ש"ס שכשהם יוכלו (והם יוכלו, תסמכו על הדמוגרפיה) הם יעשו גם את זה.

 כדי להתרחק קצת מהריח הרע שמתפשט במקומותינו, הצצה קטנה למה שפרסומאים במדינות אחרות לגמרי, מוכנים לעשות בדיאלוג עם הדת. הנה שלוש דוגמאות.

פרסומות איסלנדית לספקית סלולר מקומית. הפרסומת הזו נבחרה לפרסומת השנה באיסלנד, בין השאר משום שהצליחה לייצר דיון ציבורי רחב מאוד שסיפק למפרסם אינספור אינצ'ים חינמיים של חשיפה (הבישופ של איסלנד דרך אגב נתן ברכתו לפרסומת). מסתבר שלא צריך עירום בשביל פרובוקציה, ובשביל להוציא אנשי דת משלוותם.

הפרסומת השניה עשתה רעש עוד יותר גדול (אחרי הכל, ארה"ב היא אומה דתית). הפעם לא בטוח שהמפרסם (בירה מילר) נהנה מזה אבל אני מקווה שחובבי הז'אנר דווקא כן.

 הדוגמה השלישית מדגימה מה שבש"ס לעולם לא יבינו. כן, לפעמים השימוש בערום בפרסום בכלל לא קשור לסקס.

ולפעמים, הערום אפילו משרת מטרות נכונות. לידיעת מועצת חכמי התורה.

 

 

5 Responses to ונעבור לפרסומות

  1. Idan Bchor הגיב:

    אישית, אין לי שום טענות לש"ס. ש"ס היא מפלגה שתפקידה, לתפיסת מנהיגיה, הוא לקדם את האינטרסים של בוחריה, ותו לא.
    ומאחר והכח האלקטוראלי של ש"ס הולך ועולה (ככה זה כשאין סקס משוקץ אבל יש מצוות "פרו ורבו" מבורכת) – זה כנראה הכיוון אליו אנו צועדים בביטחה.
    אלא אם האיראנים יקדימו ללחוץ על הכפתור ויהפכו את כולנו לחלקיקים של פטריית הזייה טרמינאלית.

    התחזית:
    מגאזין הגברים "בלייזר" (בבעלות משפחת ישי, יבואנית ארמאני לישראל) מציג את ק-ט-ל-ו-ג ה-ר-ע-ל-ו-ת לשנת תש"פ (הידועה גם כשנת 2020 לספירתם ימ"ש).
    להשיג במקוואות הסמוכים לביתכם.

  2. ונעבור לפרסומות (המצונזרות)

    עוד לא יבשה הדיו על הצעת החוק “הנאורה” המאיימת להעמיד אותנו בשורה אחת של מדינות מכובדות כמו איראן וידה של ש”ס בוחשת בעוד תיקון “נאור” בר…

  3. lior הגיב:

    עידן,
    גם לי אין טענות לש"ס מאותם סיבות שציינת.
    יש לי רק טענות לנו, מכוון שבזמן שש"ס מחנכים את כל מי שהם רק יכולים לפחד מהאינטרנט, אנחנו יושבים בשקט ולא מחנכים ומלמדים את יתורונותיה של האינטרנט.
    הפסד שלנו.

  4. גבי דרורי הגיב:

    ככל שאני עוקב אחרי הפרסומות,
    כך אני יותר משוכנע ,שהעסק קשור במכירת נפשו של
    הקופירייטר היצירתי לשטן.
    במיוחד אחרי הנימוקים הקוגנטיביים שלו ,
    הכול כך "צודקים" מבחינה מושרית ,אתית וכו'
    כשהוא וחבריו מופיעים בתכניות טלוויזה שמדברות על
    חופש הביטוי של האמן/אומן.
    לפעמים אני חושב שמדעי ההתנהגות אשמים כי הם נותנים להם כלים ולגיטימציה

  5. ניהול ידע בהיבט עלות – תועלת
    לפני שאנו ניגשים לפרויקט ניהול ידע טיפוסי, השאלה הראשונה שעוברת בראש היא "האם שווה לי להיכנס לתהליך ניהול ידע בהיבטי עלות-תועלת?". חשוב לומר כי, כיום, אין להתייחס לניהול ידע כתחום בפני עצמו אלא כאמצעי תלוי-הקשר שמטרתו לקדם את הצורך העסקי הרלוונטי.
    למידע נוסף, אני ממליץ לכם לקרוא את המאמר שלי "ניהול ידע – צורך אמיתי או מותרות" באתר מאמרים (articles.co.il). עוד על מה אני חושב על ניהול ידע, תוכלו להיכנס לאתר שלי http://www.wit.co.il

להשאיר תגובה

