2 שיעורי פרזנטציה לסוף שבוע

אחת הדרכים הטובות ביותר ללמוד פרזנטציות זה להחשף ולצפות בפרזנטציות טובות. כמו הרבה יכולות נרכשות, המומחיות מתפתחת בין השאר מצפיה, טעימה, התנסות…עד שמתפתח הטעם האישי, מתפתחת יכולת ההבחנה. כמו שפיתוח חוש טעם מחייב טעימות רבות, ככה גם בפרזטנציות, שהבנה בהן מצריכה איזשו סוג של חוש טעם אסתטי, עיצובי. מאחר ורוב המנהלים לוקים בהכשרתם העיצובית (עוד טעות של תוכניות ההכשרה) הטעם היחיד שהם מכירים הוא מה שהם רואים במצגות הארגוניות שלהם. אחרי חשיפה כזו קשה מאוד לפתח חוש אסתטי ועיצובי, בדיוק כמו שמי שכל חייו שתה "יין פטישים" צבאי יתקשה לפתח טעם והבנה ביינות.

למזלנו, הרשת מאפשרת לנו להחשף למצגות של טובי המרצים בעולם, במרחק קליק אחד על העכבר. 2 המלצות לסוף השבוע. לשיפור הטעם או סתם להרחבת ההשכלה בנושא.

ההמלצה הראשונה היא כמובן, (כן, שוב, ועוד פעם) –  סטיב ג'ובס. אני כבר מתחיל לשעמם אפילו את עצמי בחזרה העקבית אליו בכל פעם שאני צריך להדגים פרזנטציות. בכנס וורלדמק האחרון שנערך השבוע ג'ובס עם מצגת די שגרתית מבחינתו, אותם שטיקים ואותו סגנון. קשה לחדש כשאתה ג'ובס או להמציא כל פעם שיאים חדשים. אז נכון, חידוש אין כאן, ועדין 90 דקות של מצגת משובחת. לצפות כדי לפתח ולשכלל את חוש הטעם, כדי להתרגל לארומה, למראה, וכמובן להופעה של ג'ובס עצמו. למי שחפץ בהסבר והרחבה, גר ריינולדס מיהר לכתוב פוסט המנתח את המצגת האחרונה של ג'ובס וגם אצלנו כבר הספיקו להתייחס לזה.

jobs2008.jpg

את ההמלצה השניה שלי גיליתי במייל ששלח לי יגאל חמיש בתחילת השבוע. ננסי דוארטה היא המייסדת והמנכ"לית של חברת העיצוב הנושאת את שמה. חברה שהוקמה כבר בשנות ה- 80 אבל כבשה את הפסגה לאחר שהתברר שהיא חתומה על העיצוב המדהים של המצגות של אל גור. תוך זמן קצר הפכה להיות ננסי ומשרדי החברה שלה אתר עליה לרגל של כל המי ומי בעולם הפרזנטציות. בין השאר גאי קוואסקי, סת' גודין וגר ריינולדס עצמו – שכולם מלאי שבחים והלל לגברת ולעבודתה. בצדק רב לטעמי. הפעם הוכחה שהסנדלר אינו הולך יחף. ננסי דוארטה מרצה לא פחות ולא יותר בפני צוות powerpoint של מיקרוסופט. הרצאה עוסקת בעתיד הנראה לעין של עולם הפרזנטציות, אבל כולה מוגשת כסיפור של מסע אישי. המצגת שלה מצוינת לא רק בגלל השימוש המדהים והכל כך אינטלגנטי בויז'ואלס, אלא גם בגלל ההגשה של ננסי עצמה – דיבור בגובה העיניים, שימוש בסיפורים ושמירה על אוטנטיות ומיקוד לכל אורך המצגת. שימו לב שאין אף שקף עם bullets וכמובן שיש הרבה יותר תמונות מאשר מלים. כמו שצריך.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: