המשבר של יס, ההזדמנות של הוט

ניהול זה לפעמים ענין של הזדמנויות. המשבר הנוכחי של yes יצר הזדמנות נדירה להוט. לו אני הייתי מנכ"ל הוט הייתי מכריז על מבצע: עד שיחלוף המשבר של yes הוט לא תגייס מנויים מהאזורים בהם שידורי yes משובשים. תחשבו איזה מהלך אסטרטגי מדהים זה היה יכול להיות. כמה הוט הייתה מרוויחה מהמהלך הזה, ומה היא הייתה מרוויחה – משהו ששום קמפיין ושום מהלך אסטרטגי מתוכנן לא היו יכולים להקנות לה. אבל אני לא מנכ"ל הוט, וכמו שאני מכיר את תהליכי קבלת ההחלטות ואת צורת החשיבה, גם לא נראה לי שהמבצע הזה יצא לפועל. חבל.

6 תגובות על המשבר של יס, ההזדמנות של הוט

  1. מאת benziv:

    אבל אולי נתת רעיון.

    אני חשבתי על אפשרות אחרת: תאר לעצמך שהוט הייתה מתגייסת לעזור?, לא בנושא אי קבלה של לקוחות אלא לעזור בנושא של מציאת הבעיה.
    הרי אותה הבעיה יכולה גם להתחולל בחברה אחרת, לא?

    מי יודע מה באמת השפעת הרשת?!
    נחכה לתוצאות.

  2. מאת רועי:

    היום בידיעות אחרונות – מודעת עמוד של הוט עם מבצע חודש חינם למצטרפים עכשיו…

  3. מאת Idan Bchor:

    יס ו-הוט מגיעות שתיהן לטלויזיות בביתנו, אך הן פועלות באמצעות טכנולוגיות ותשתיות שונות לחלוטין זו מזו (יס – שידורים מלווין, הוט – תשתית פיזית בכבלים), כך שלהוט אין כל אינטרס או חשש מתקלה מסוג זה…

    מי שמכיר קצת את ההסטוריה של שתי החברות, את היחסים בינהן ואת האגרסיביות השיווקית המאפיינת אותן – לא מתפלא על המודעה המוזכרת מעלה…

    ומאחר ולאחרונה אנו עוסקים ביתרונות תחרותים וסיפורים ניהוליים, הנה סיפור רלוונטי:
    מושבניק ותיק חורש את שדהו, ומרגיש לפתע מכה במחרשה המלווה בצלילי זכוכית נשברת. הוא יורד מהטרקטור ומגלה כי המחרשה פגעה בבקבוק זכוכית, מתוכו מזדחל החוצה שדון קטן.
    "תודה שהיצלת אותי" אומר השדון למושבניק. "בתמורה, אנ מעניק לך משאלה אחת אותה תוכל לבקש ולקבל כבר היום".
    "כל דבר שאני רוצה?" נדהם המושבניק.
    "כן" עונה השדון, "אך יש תנאי נלווה ששכחתי לספר לך קודם: כל דבר שאני נותן לך או עושה למענך – השכן שלך מקבל כפול. תרצה מליון דולר – הוא יקבל כפול, תרצה בית חדש של 200 מ"ר – הוא יקבל בית של 400 מ"ר, תרצה מאהבת – הוא יקבל שתיים…"

    ישב המושבניק, חשב וחשב ולבסוף פנה אל השדון:
    "תזכור טוב מה הבטחת לי… ותחתוך לי יד אחת"

  4. מאת גבי דרורי:

    הסיפור של המושבניק עוסק באופי האנושי . האירוע בין יס והוט אינו רק בעיסקי אגו ,הוא תלוי תרבות. בתקופה של תחילת האופנה שנבעה מהספר כיצד להצטיין בניהול של פיטרס וווטרמן הופיע גם ספר של אוצ'י על ניהול יפני ,עם סיפור על תייר מדרום יפן שרצה לקנות רכב באחת הסוכנויות בצפון ואז הסוכן ממליץ לו לקנות את הרכב אצל מתחרהו בדרום ולחסוך את מחיר ההובלה.אצלנו אין תרבות כזו .
    מה שאצלינו יקרא בקרוב זה – איזה סטרט אפ ימציא דרך לבנות חברה שגם תעבוד על כבלים קימים וגם על טכניקת לווינים – ותתחיל להיתחרות בשתי החברות שרמת המוכן שלהן מידרדרת מחוסר מתחרים. ואולי גם ירדו המחירים.

  5. מאת Zvika Roll:

    רק הערה קטנה לגבי – זה לא ענין של סטרטאפ אלא ענין של רגולציה, ובמקרה שלנו של שר התקשורת שמתענין יותר בצנזורה באינטרנט מאשר בתחרות חופשית.

  6. מאת גבי דרורי:

    עם העובדה שאלו הם שרינו – אולי אולי אולי נצליח רק בבחירות.

כתיבת תגובה

