הרשימה שלי – blogday 2007

Blog Day 2007
מאז הצטרפותי לבלוגוספירה לפני קצת יותר משנה, חלק לא מבוטל של הקריאה שלי אני עושה בבלוגים. לכבוד מסיבת ה – blogday בחרתי לחלק את הבחירה שלי בין הבלוגים המקצועיים ובין בלוגים אישיים שאני קורא בעיקר בגלל כשרון הכתיבה של כותביהם. כמו שתראו הנושאים שונים ואפילו משונים. כמובן שמהרשימה שלי נעדרים בלוגים נפלאים שמצויים אצלי בלאו הכי בבלוגרול, או כאלה שכותביהם מככבים גם בלי ההמלצות שלי, ועוד כמה עשרות…שישאר משהו ל- blogdays הבאים.

1. המקצוען: הבלוג של John Hagel:

בלוג של יועץ אמריקאי, אחד המעמיקים ביותר והמקיפים ביותר. כל פוסט מקביל למאמר מקצועי איכותי ומקיף, כי כזה הוא ג'ון הגל שלאחרונה הצטרף לדלויט ומנהל עבורה את מרכז המחקרים. למטיבי לכת.

2. להציץ מבעד לחור המנעול: הבלוג של גדעון עמיחי.

אם לא הייתי יועץ ארגוני סיכוי לא קטן שהייתי פרסומאי. אני עוקב אחרי העבודות של גדעון עמיחי כבר שנים. כחובב הז'אנר למדתי להעריך את איכויותיו כמעצב – על. פרפקציוניסט, נקי, אלגנטי ואינטליגנטי. הבלוג של גדעון שוכן בקפה דה מרקר, בחירה לא אלגנטית למי שאמור להבין בעיצוב ובטח יכל היה לייצר לעצמו אכסניה ראויה יותר. ולמרות זאת, הכתיבה מפצה על הרעש של בית הקפה. הבלוג מאוד אישי, ובזה כוחו. כל פוסט הוא כמו הצצה לעולמו האישי של גדעון וגם לעולם הפרסום, ואני כמו ילד שמציץ מבעד לחור המנעול, יודע שזו לא כל התמונה, אבל בטח שם מאחורי הדלת קורים דברים נפלאים, ותמיד יש לי תחושה שצריך להציץ ולברוח מהר לפני שיתפסו אותי. גדעון לא כותב הרבה אבל כל פוסט שווה את ההמתנה.

3. אם כבר הצצה…הבלוג של יונית בן שאול (השם האמיתי שמור איפשהו).

זכרונותיה של נערת לווי (לשעבר) – ולמרות שזה נשמע כמו שם של סרט מסוג מסויים מאוד, זה לא זה. זה לא בלוג על סקס, ואפילו לא בלוג מתבכיין (החיים דפקו אותי…), לא מתנצל ולא מתיפייף. החיים בגובה העיניים שלפעמים נמצאות נמוך מאוד ומסתכלות למעלה, ולפעמים הראש נמצא למעלה אבל העיניים מסתכלות מאוד למטה. כשרון כתיבה והתבוננות עצמית, עד כאב.  

4. לוח שכונתי…הבלוג של ליאור לוין.

אני מאמין שכל אחד צריך להכיר את הגיאוגרפיה והסוציולוגיה של השכונה שלו, ומאחר ואני מסתובב גם בשכונה הזו שקוראים לה בלוגוספירה, הבלוג של ליאור הוא בשבילי לוח המודעות השכונתי. ככה אני קצת פחות בור בנעשה בעולמנו הוירטואלי, ולפחות יודע את השמות של הבאזזים הטכנולוגיים. השם הרשמי של הבלוג הוא "שיווק ויראלי באינטרנט", אבל זה כבר מזמן לא הסיפור האמיתי של הבלוג המצוין הזה.

(הערת העורך: תוך כדי כתיבת הפוסט הזה, שנכתב בהפסקות כאלה ואחרות המתחייבות ממטלות יום שישי, גיליתי שליאור המליץ על הבלוג שלי ברשימה שלו. אז שהיה ברור, אין קשר. ליאור היה מומלץ כאן בכל מקרה, והמענין הוא שהבחירה הדדית נעשתה ספונטנית לחלוטין בלי שנכיר זה את זה בכלל. מי אמר שלא נולדות אהבות ברשת?)

5. המקצוען 2: הבלוג של פרופסור Bob Sutton:

פרופסור סאטון מלמד ניהול בהרוורד, מה שלא מפריע לו להיות פרובוקטיבי (למשל: לאחד הפוסטים שלו הוא נתן את השם "האם צריך זין כדי להצטיין במינהל עסקים", ושם ספרו האחרון הוא "the no asshole rule") אבל גם, כצפוי מעמיק ומלמד.

3 תגובות על הרשימה שלי – blogday 2007

  1. מאת יונית:

    ואו, תודה גם ממני.

  2. מאת Zvika Roll:

    תודה למודים…תהנו

כתיבת תגובה

