היום יום הולדת

הלילה, בדיוק לפני שנה נולד הבלוג הזה. הסתובבתי כמה חודשים עם הרעיון בראש בלי שום מושג איך והאם מממשים אותו. לא הכרתי את הבלוגוספרה ולא היה לי שמץ של מושג איך בכלל פותחים בלוג, ומה כותבים שם. הבלוג היחיד שהכרתי היה הבלוג של יגאל ברשימות, אבל מי אני בכלל שיתנו לי לכתוב ברשימות. בחתימה של מייל ששלח לי יגאל בענין אחר לגמרי, באותו לילה,  הופיעה בנוסף לכתובת שלו ברשימות גם כתובת מוזרה…וורדפרס..משהו. הקלקתי ואחרי 10 דקות הבלוג נולד. הריון איטי, לידה מהירה.

happy_birthday1.jpgתמיד היה לי את הדחף לכתוב אבל מאחר ואני לא ממש ממושמע, אף פעם לא מצאתי  את הזמן לכתוב. הבלוג סידר לי את ענין המשמעת. פתאום יש לי אחריות (כאילו שמישהו באמת מחכה שאני אכתוב משהו…אבל מה זה משנה, העיקר שעלי זה עבד). לאט לאט התינוק התחיל לקבל צורה, והצורך שלי לכתוב קיבל כתובת, ולא סתם כתובת, כתובת דוט.קומית.

מה הספיק הבלוג הזה לעשות בשנה? 70 פוסטים, 250 תגובות (מחציתן בערך שלי), 17,825 מבקרים (תודה אישית לכל אחד ואחד מכם). ואני? בעיקר למדתי. למדתי את החשיבות של בחירת המלים, את הקריטיות של מקש ה- DELETE, ואת רגע העונג המהיר שבא עם הלחיצה על PUBLISH בעורך של וורדפרס. חוץ מזה,  כשיש לך תינוק מתחילים להסתובב בגינה הציבורית, אז באמצעות התינוק הזה נחשפתי לעשרות בלוגים מצוינים, הכרתי כותבים מעולים, יועצים מרתקים מכל העולם, נחשפתי לידע ונהנתי מההצצות לעולמם של אחרים (ככה אני יודע איזו מכונית יש לסת' גודין, מה התחביבים של גאי קוואסקי ואיך גר ריינולדס עובד על הספר הראשון שלו). למעשה, כיום חלק גדול של הקריאה שלי היא בלוגים. בסיכום שנתי, הרווח הגדול שלי הגיע לא ממה שאני כותב, אלא בעיקר ממה שאני קורא. גיליתי עולם חדש לגמרי של יצירת וחלוקת ידע, כולל הזדמנות להיות חלק פעיל ממנו, וזה אולי הכייף הכי גדול, מעבר לפנטזיות הנרקסיסטיות והצורך הכפייתי להגיד משהו.

היום כששואלים אותי איך זה לגדל בלוג, אני עונה: "הרבה עבודה, אבל מהסוג שנהנים ממנה".

ועכשיו נדליק את הנר שעל העוגה, ונלך לישון. את המתנות נפתח מחר בבוקר.

מקווה שאתם נהנתם גם.

  photo by:www.sxc.hu  photo by:www.sxc.hu

12 Responses to היום יום הולדת

  1. אילנה הגיב:

    ברכות. חודש אחרי שלי.
    מבקרת כאן לראשונה, מעניין, אשוב.

  2. alon הגיב:

    מזל טוב, עוד שבועיים שלי.
    אני פעם שלישית כאן ומוצא ענין , מה גם שאנו (קצת) מכירים.
    ברכות
    אלון

  3. יואב הגיב:

    מזל טוב! הקריאה מעניינת ותורמת.
    תודה.

  4. ניר יהב הגיב:

    מזל טוב,
    בתור אחד הקוראים הקבועים של הבלוג, אני מרגיש כמו קרוב משפחה שרואה את הילד גדל. הקריאה מאפשרת לשמור על קשר עם הדברים שאהבתי בעולם שזנחתי.
    מבטיח להמשיך ולראות את הילד גדל.

  5. מה אומר לך – עד 119, שילך קודם זמנו………………
    כיוון שאתה יודע שאני קורא ומפיק – כדאי שעוד ידעו שיש תמיד מה ללמוד מהפוסטים שלך.

  6. יגאל חמיש הגיב:

    היי צביקה,

    "אני חייב לדבר אתך על העניין הזה של בלוגים…" אמרת לי לפני קצת יותר משנה, במסדרון, בצאתנו מדיון משותף. זוכר?

    אחרי כמה ימים, קיבלתי דוא"ל עם הזמנה שלך לעיין בבלוג החדש.

    מיד כללתי אותך ברשימת הקישורים באתר שלי הנקראת "חברים שהיום הם גם בלוגרים", כדי שתדע שהדבקתי עוד כמה אנשים…
    אתה שם בחברה טובה של כותבים מוכשרים מאוד.

    תענוג לקרוא את הרשימות שלך, ואני שמח שיכולתי לסייע ולו במעט כדי שנהנה ונלמד כולנו.
    אחרי הכל – Knowledge management is not only about Being, it's about doing, Too.

    והכי מרתק היה לראות את תהליך "ההתמזגות": השילוב של האישי והמקצועי ברשימות. זה הרגע בו הבלוג מתחיל "להשתלט" עליך… אלה הרשימות המרתקות והמרגשות ביותר. שרק יימשך כך,

    שיהיה לך המון הצלחה וכייף,

    מזל טוב

    י ג א ל

  7. Zvika Roll הגיב:

    יגאל, ודאי שאני זוכר את אותה שיחת מסדרון. אמרת לי, "בלוג זה מפלצת שצריך להאכיל", ורק הרבה זמן אח"כ למדתי באמת מה זה to feed…
    ולכל שאר המברכים…תודה רבה, על הברכות ועל הקריאה, אחרי הכל, מזה שווה בלוג ללא קוראיו?

  8. almost30 הגיב:

    עניין הבלוג אכן ממכר(אני עדיין "ירוק" בהשוואה לשלך).

    מזל טוב. כיף לקרוא ולהתעדכן במה שקורה כאן.

  9. שוקי הגיב:

    הי צביקה
    מזל טוב מעוד קורא קבוע שלך. אני מעוניין להתמכר לנושא….אך יאללה – לעבודה… איך עושים את זה? שוקי. קרקוב

  10. shukikatz הגיב:

    היי צביקה – כבר מאוחר מידי. הפוסט הראשון שלי יצא כבר לדרך.
    shukikatz's

  11. Zvika Roll הגיב:

    שוקי, תמיד ידעתי שאתה בסיכון גבוה להדבקות בחיידק הזה. אני בטוח שכולנו נרוויח.
    תן לינק, כתובת…איפה??? ושיהיה בהצלחה רבה מאוד

  12. benziv הגיב:

    מזל טוב!
    שתגדל את הרך הנולד למצוות ולמעשים טובים.

להשאיר תגובה

