שיווק יצירתי (כולל שירות)

ג'נרל מוטורס (בארה"ב) עלו על רעיון שיווקי מדהים. ללקוחות שיגיעו לנסיעת מבחן לסטורן שלהם תוצע גם נסיעת מבחן בשתי המתחרות הישירות של הדגם הזה, הטויוטה קאמרי וההונדה אקורד. הלקוחות לא יצטרכו לעבור לסוכנות של המתחרים, הסוכניות של ג'ינרל מוטורס יחזיקו אצלן את הדגמים המתחרים והלקוחות יוכלו לעשות את שלושת נסיעות המבחן בו במקום. למה אני מתלהב מהרעיון הזה? בגלל 5 סיבות:

1. הוא יוצא דופן, חדשני ומקורי (איך לא חשבו על זה קודם?) יותר מדי משווקים עסוקים בהעתקה, חסימה, חיקוי (והתבוללות) עד שבסוף כולם נראים אותו הדבר (יום רביעי של אורנג' מול משהו קטן וטוב של סלקום, נביעות יציעו בר אדום עם ברזים כחולים שהוא תגובה לבר הכחול עם הברזים האדומים של מי עדן. בקיצור, דומה מדי, קרוב מדי…צפוף ולא מקורי).

2. משדר אמונה במוצר: מה יכול לשדר יותר אמונה של איש השיווק במוצר שהוא משווק מאשר העמדת המוצר ביוזמתו  למבחן מעשי, מיידי ונגיש? אם ג'נרל מוטורס מעודדים אותך לעשות נסיעת מבחן על המכונית של המתחרים, בעצם לא רק מעודדים אלא ממש מגישים לך את המתחרים על מגש זה אומר שהם באמת מאמינים במוצר שלהם. אם הם מאמינים בו כל כך, אולי יש בו משהו?

3. חוסם את השפעת המתחרים: אם תעשה את נסיעת המבחן אצלנו זאת אומרת שלא תכנס לסוכנות של טויטה ושל הונדה ולא ניתן הזדמנות לאנשי המכירות שלהם להשפיע עליך…וכל זאת בלי להוציא מילה רעה נגד הרעיון שתלך אליהם, פשוט מסירים את המניע.

4. נוחות: קשה לי לחשוב על דוגמה טובה יותר למצב בו השיווק ושירות הלקוחות נפגשים. חוסכים לך זמן, טרחה, מאמץ. גם רעיון שיווקי מצוין, והשירות כבר בפנים.

5. קיצור זמן ההחלטה: במצב רגיל, הלקוח יסיים את נסיעת המבחן ויאמר לאיש המכירות: "טוב, עכשיו אני צריך לבחון גם את הקאמרי לפני שאחליט סופית". והופס…הוא כבר בחוץ, עם כל המידע שקיבל מג'נרל מוטורס הוא יוצא לעבר סוכנות טויוטה כשאיש המכירות של ג'נרל מוטורס מתבונן בגבו המתרחק (ובעסקה המתרחקת יחד איתו). no more! אתה רוצה נסיעת מבחן בטויטה? בבקשה…הנה המפתחות, תיסע ותחליט. עכשיו.

 תזכורת מצוינת לאנשי השיווק שיצירתיות זה לא רק קמפיין יצירתי בטלביזיה (ומציאות אפורה ומשעממת בנקודת המכירה). בבקשה, תעשו משהו מדליק, מענין, שונה, שישאיר את המתחרים שלכם המומים ואת הלקוחות שלכם שמחים…

6 תגובות על שיווק יצירתי (כולל שירות)

  1. מאת benziv:

    נראה מצוין!
    עכשיו תגיד לי איך עושים את זה בשוקים שהמוצר דומה לשלנו: יעוץ ארגוני?
    לדעתי בהשקעות עושים את זה מזמן.

  2. מאת Idan Bchor:

    דוגמה מצוינת לחדשנות ויצירתיות עסקית ושיווקית אשר פורצת את "פרדיגמות המסך" הנדושות והרוויות לעייפה (עוד קמפיין פרסום בטלויזיה, באינטרנט, במסך הסלולרי…) – אל המרחב האינסופי של "השטח" ואל המגע הישיר עם הלקוח.

    הערה קטנה לתגובה של אתי בן זיו:
    חברות ההשקעות בישראל אכן מציגות לך השוואת נתונים (וגם זה בעריכה המבליטה מן הסתם את יתרונותיו של המציג), אך הן אינן מאפשרות לך לקחת 3 משכנתאות להתנסות…
    זה אחד ההבדלים בין "מידע קוגניטיבי" לבין "חוויה" המתבססת על מכלול של חושים וערוצים, אותה אכן קל יותר ליצור בסביבת "השטח" וסביב מוצרים "פיזיים".

  3. מאת Zvika Roll:

    אתי, אני מסכים עם עידן בענין חווית השיווק של חברות ההשקעה. הדבר האחרון שאפשר להגיד לגביהן זה שיש שם שקיפות, חווית שירות או איזושהי יצירתיות יוצאת דופן. כולן נראות ונשמעות אותו דבר, אם נחליף את הלוגו במודעה לא נוכל לדעת מי המפרסם (מה שאי אפשר להגיד למשל על הפרסומות של אורנג'…)
    ולגבי היישום בשיווק של יועצים ארגוניים…שיווק של מקצועות שירות מקצועי זו אופרה אחרת לגמרי, שאולי תקבל התיחסות לפוסט נפרד, על רגל אחת: עבודה טובה לאורך זמן תעשה את זה.

  4. אתי,

    במוצר כמו שלנו עושים שיתוף פעולה. כי

    1) איכות החיים של אנשים מושפעת מהעבודה שלנו
    2) כאנשי מקצוע אנו מכירים בריבוי הגורמים וזוויות הראיה
    3) ייעוץ אינו מוצר צריכה, הוא יותר מוצר בריאות

    זה מאוד מסוכן להתייחס לכל מה שנמכר כ"מוצר" אחר כך אנחנו מתייחסים ל"יחסים" שיש לנו עם הלקוחות כמוצר ומוכרים להם את רעיון שהעבודה שלהם היא מוצר כשזה בעצם מבוסס על קשר אנושי.

  5. מאת יוסי:

    כמו שנראים דוחות המכירות של ג'נרל מוטורוס בשנים האחרונות ואיך שהיפנים אוכלים אותם בלי מלח, כמו את שאר תעשיית המכוניות האמריקאית, אז כנראה שזה מה שנישאר להם. הם יודעים כי הלקוחות ילכו ליפניות אז הם אומרים בוא ננסה לתפוס אותו קודם. אולי נצליח להשפיע עליו בדרך כי כשהוא כבר אצל היפנים אבוד לנו. זה נשמע לי יותר כצעד של יאוש מאשר מהלך גאוני.

  6. מאת Zvika Roll:

    אני מניח שהם עושים את זה כדי להגדיל מכירות בתנאי תחרות קיצוניים, ואני מודע לביצועים הלא ממש טובים של כל מותגי הרכב האמריקאיים אפילו בשוק הביתי שלהם. דווקא על הרקע הזה אני חושב שהצעד שלהם הוא אמיץ ומבריק מהסיבות שמניתי בפוסט עצמו. תחשוב על החברה שלך שמוכרת נגיד תוכנה א', שהייתה מוכנה להתקין לנסיון אצל הלקוח הפוטנציאלי גם תוכנות ב' וג' של המתחרות (שאין לכם שום אפשרות למכור, ואם הלקוח יעדיף אותן הוא ילך למתחרות). מה זה היה אומר עליכם ועל המוצר שלכם?

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: