להבין (קצת יותר) את 2007

כתב העת harvard business review ליקט וערך 20 רעיונות פורצי דרך לקראת 2007. התוצאה מרתקת. המאמרים הקצרים בלקט מתייחסים כמעט לכל היבט שצריך לעניין כל אחד מאיתנו ובעיקר מנהלים ומקבלי החלטות: שיווק ויראלי, המהפיכה היזמית שמתרחשת ביפן, הקסם השיווקי של הארי פוטר, תחייתם המחודשת של אלגוריתמים ישנים, חשיבות האופטימיות למנהיגות, מדינה שלמה (דנמרק) שממוקדת בלקוח, קללת "הקשב החלקי" שהופכת לחלק מתגובתנו לנחשול המידע ששוטף אותנו, השפעת הלא מודע על קבלת החלטות, השפעת הגודל על חדשנות (עוד מקרה בו הגודל כן קובע, כנראה), עובדים כרשת חברתית, השפעות טכנולוגיות על רפואה ואלה רק כמה דוגמאות לנושאים שבלקט. מה שמייצר עוצמה לכתבה הוא החיבור וההצמדה הלא טריוויאלית של נושאים ותחומים שלכאורה אינם קשורים אלה באלה, אבל עבודת העריכה המעולה ובחירה מוקפדת של נאנו-מאמרים יוצרת לנגד עיניו של הקורא פסיפס מדהים של העולם בו אנו חיים היום, על הזדמנויות והקשיים, האתגר והחשש, היחיד והחברה, הטכנולוגיה והאדם.

7 תגובות על להבין (קצת יותר) את 2007

  1. מאת Idan Bchor:

    עוד פוסט מצוין ומעורר מחשבה

    זו גם הזדמנות לשים לב לקאמבק של "בחירת העורך" ומקומה בעולמנו המתחדש

    אחרי שמיצינו את חדוות השיוט והגלישה נטולת הגבולות באוקיינוס הענק אותו מציעה לנו הרשת
    אנו חוזרים ומחפשים מישהו שנוכל לסמוך עליו שיספק לנו את הדגים לשבת
    ויחסוך לנו את השכשוך במי הקולחין הזורמים לאוקיינוס בשצף-קצף מכל עבר
    ואת הנבירה הסיזיפית באינסוף שקיות הניילון המנצנצות אלינו מבין הגלים

    כאן משתלבים הלקטורים והעורכים הותיקים והטובים, כמו למשל אלה של הרווארד ביזנס רוויו
    עם כוחות חדשים וערוצים חדשים, כמו למשל הבלוג המצוין הזה

    אז הנה המגמה שלי ל-2007: ממידע פתוח ואינסופי בחזרה להכרה בערכו של העורך
    איך הופכים את הערך האינטלקטואלי לערך עסקי? על זה כנראה נצטרך כנראה להמשיך לעבוד גם השנה

  2. מאת Zvika Roll:

    היי עידן
    אתה מעלה נקודה מאוד מעניינית. הרי כל הבאז של ווב 2.0 היה תוכן לא ערוך, והנה אולי דווקא זה כן מוליד את הצורך בעריכה. העריכה היא בעיני סוג של תיווך בין המידע ובין יצירת המשמעות. כמובן, כשהיא מקצועית ונכונה. זה מזכיר לי שסט' גודין ששינינו מכירים ודנים בו לא מעט בישחותנו, טוען לאחרונה ביותר ממקום אחד שמבחינת הגולשים הענין הוא כבר לא "חיפוש מידע" (אף פעם לא היה בעצם, אל מה שהיה זה "מציאת מידע") אלא "חיפוש משמעות". ובדרך בין מידע למשמעות תווך הוא דבר חשוב או מסייע.
    על מהו עורך טוב, נדבר בפעם אחרת
    צביקה

  3. מאת Idan Bchor:

    ועל זה נאמר: העורך כן קובע
    ולחלופין: האדם (שוב) מחפש משמעות

    ואלו כבר כותרות אפשריות לפוסטים חדשים
    בבלוג שכנראה אין ברירה אלא להוציאו לפועל, אולי כבר השבוע

    עידן

  4. מאת Zvika Roll:

    יאללה תעלה כבר את הלבוג
    כולנו נרוויח

  5. מאת benziv:

    מאד אוהבת את הפוסט שלך. הייתי רוצה לשבת עם קבוצת אנשים ולשוחח על חלק מהנושאים שעלו שם, כמו למשל: חשיבות האופטימיות למנהיגות, קללת הקשב החלקי ועוד. מרתק. תודה

  6. מאת haim peres:

    צביקה שלום,
    חיפשתי לאורכו של גיליון אפריל ולא מצאתי את הכתבה.
    אודה לך אם תספק סימני דרך נוספים להגיע לכתבה.

  7. מאת Zvika Roll:

    חיים, תודה שהפנת את תשומת ליבי….הקישור לכתבה נחסם על ידי HBR ומפנה את הקורא לגליון האחרון של המגזין. חומר ישן יותר הופך לחסום לגולשים שאינם חברים (משלמים) ולכן לא הגעת לכתבה אליה אני מתייחס וגם לא לגליון הנכון (הכתבה התפרסמה בגליון פברואר ולא אפריל). בכל מקרה, מצוי אצלי עותק של המאמר וכל מי שיפנה אלי במייל יקבל אותו.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: