אז מה באמת חשוב לעובדים

סקר שערך מכון גאלופ בתחילת אוגוסט בארה"ב מצא שהדברים החשובים ביותר לעובדים הם: עבודה המספקת להם תחושה של הגשמה עצמית, אפשרויות לעזור לאחרים ואוטונומיה בבחירת הדרך בה יבצעו את עבודתם. שכר, הטבות חומריות ובטחון תעסוקתי ממוקמים נמוך יותר ברשימה. האם זה מפתיע מישהו? אותי בכל מקרה זה לא מפתיע

אז לטובת אותם מנהלים ששואלים את עצמם מה הם צריכים לעשות עם זה, הנה כמה "עקרונות הפעלה" פרקטיות

 במקום להכתיב, כוון והצע. במקום לבוא עם פתרונות – הצב אתגרים ושאלות (גם אם אתה בטוח שאתה יודע את התשובה), ותן לעובדים להתמודד עם זה בעצמם

דבר עם העובדים (במקום לדבר אל העובדים), מעשית זה אומר לא רק לדבר אלא גם (ובעיקר) להקשיב

תן קרדיט לעובדים, תגיד תודה בפומבי ובאופן אישי, תדגיש ותחגוג הצלחות

 תן את התמונה הגדולה, הדגש כל הזמן למה מה שהם עושים חשוב, למה זה קשור, מה, כמה ואיך זה תורם

 כמו שג'ים קולינס כבר אמר: הצלחות תייחס לצוות, כשלונות יחס לעצמך

מנהלים שמתמידים באופן עקבי ביישום העקרונות האלה מגלים את אחד הפרדוכסים המרתקים בניהול (גם בחינוך, והשפעה בכלל): גישה "קשה" ונוקשה בדרך כלל מניבה תוצאות "רכות" ומפחיתה את רמת הביצוע, דווקא הגישה הרכה" יותר בונה צוות המסוגל להתמודד עם אתגרים קשים יותר, וברמת ביצוע גבוהה יותר

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: