כמה נמוך זה הכי נמוך בשיווק?

מדי פעם נוחתות בתיבת המייל שלי מודעות מוזרות. טעויות שיווקיות או סתם נדנוד. בדרך כלל הן גורמות להפעלה כמעט אוטומטית של הלחיצה המענגת והמשחררת על מקש ה – delete בתוספת מקש השיפט כמובן, ששולחות אותן למקומן הראוי. השבוע הגיעה אלי מודעה שהייתה כל כך מזעזעת שלא רק שהחלטתי לא למחוק אותה אלא בחרתי אפילו להקנות לה סוג של חיי נצח (עד כמה שנצח יכול להיות נצחי).  

הנה, תזדעזעו בעצמכם.

wtf1

 

כמה ציניות יכולה להכנס למודעה אחת? האנשים בבית לוחמי הגטאות ירדו מהפסים? (אולי פסים היא לא מילה כל כך טובה במקרה הזה…). איפה הרגישות?  עזבו רגישות, איפה ההגיון הפשוט? אף אחד לא חשב שם פעמיים? הם באמת רוצים להזמין אותנו להצטרף לאלה שעשו את הבלתי אפשרי? ומה יהיה הצעד הבא? סדנאות out door  בגטו ורשה?

כל מנהל שיווק מתחיל יספר לכם כמה קשה ומסוכן למתוח מותג. לפעמים זה אפילו בלתי אפשרי. לפני שבבית לוחמי הגטאות פנו לעסוק בגבול שבין אפשרי  ובלתי אפשרי, הם היו צריכים לבחון היטב את הגבול שבין ראוי ובלתי ראוי.  

 אני מניח שיש להם מנהל שיווק, אם יש לו מזל מנהל השיווק הזה נעזר ביועץ. ככה יהיה לו את מי לפטר. הרי תמיד יותר קל לפטר את היועץ. אם הוא לא נעזר ביועץ, אולי כדאי שיחשוב לפטר את עצמו. זאת תהיה דוגמה למנהיגות, התמודדות בזמן משבר ואפילו לכושר שיפוט וקבלת החלטות.

9 Responses to כמה נמוך זה הכי נמוך בשיווק?

  1. יגאל חמיש הגיב:

    מדהים.
    הזכרת לי משהו, הנה כאן: http://www.notes.co.il/yigal/5362.asp

  2. גבי דרורי הגיב:

    השאלה אם המפרסמים הם שוגגים או מזידים.
    אם שוגגים אז הם סתם טפשים ,חסרי רגישות.
    אם מזידים אז הם סתם רעים , טפשים ,חסרי רגישות.

  3. דובי הגיב:

    ואין לך שום דבר לומר על הבחירה המעניינת בתמונות לייצוג "קרקע יציבה" לעומת "אדמה רועדת"? אני חשבתי שזה משעשע.

  4. Zvika Roll הגיב:

    לגבי
    לטעמי אין כאן שום ענין של "שוגגים או מזידים". יש כאן חוסר רגישות וחוסר הבנה בתהליך השיווקי. הדבר אומר משהו על מי שמתיימר להדריך ולהעצים ארגונים ומנהלים…כן, אני מניח שהם עשו את זה "בשגגה", אבל זה מסוג "השגגות" שאסור לעשות ואם עשית לא תוכל להסתתר מאחורי "השגגה".
    ולדובי
    קטונתי מלהבין את כוונת המעצב. או שזו טעות מביכה (מה יכול להיות כבר מביך יותר מהמודעה עצמה) או שיש כאן איזשהו קונספט נשגב שלטעמי לא שווה לבזבז עליו אפילו גרם אחד של מחשבה.

  5. זה אכן מסמך מזעזע

  6. Idan Bchor הגיב:

    כמו שאמר איינשטיין הגאון: " יש שני דברים אינסופיים בעולמנו – היקום והטיפשות האנושית. לגבי היקום, אני עדיין לא בטוח לגמרי".

    מאחר וגם אצלי נחתה ההזמנה המפוארת הזו, חשבתי מיד על כמה תוספות שהיו משפרות את ההצעה השיווקית, כמו למשל:
    * אופציה להגעה ברכבת – על חשבוננו!
    * למשפחות: בואו להשתתף במשחק שישנה את חייכם – מחמישה יוצא אחד.
    * מתנה לכל מבקר – סבון של סבתא (ג'מילה).
    * סדנה למנהלי משאבי אנוש: קליטה, מיון וניהול יעיל של מצבת כח האדם.

    רגע של רצינות:
    חישבו כמה ידיים וכמה עינים עברה המודעה הזו עד שנחתה אצלנו (הגאון שהגה, הקופירייטר ששיכלל, המעצב שחידד, המנהל שאישר, הירחון שהפיץ…).
    אני מניח שכל אחד מהם "רק ביצע הוראות". בגרמנית זה נשמע wunderbar.

  7. orent הגיב:

    גם אני כמו דובי – הזדעזתי קודם כל מהתמונה המוזרה שהם בחרו.
    לי נראה שאין להם מנהל שיווק ובטח שלא יועץ אלא איזה כלבוייניק ניהולי שמחליף נורות חשמל, יוצא לשלוח דואר ומידי פעם יוצא ביוזמה שיווקית בוסרית.

  8. כמוני – כמוכם. גם אצלי נחתה מודעה זו. אך אני לא מצאתי לנכון לתת לכותב/מפרסם את ההתענגות על כך שמישהו בכלל מתייחס אליה. נשלחה מיידית אל תהום הנשייה.

  9. ליאור הגיב:

    אני גם חושב שזאת פרסומת מיותרת וחסרת התחשבות.

כתיבת תגובה